Bir
ürün ve hizmetten yararlanmak istediğimiz zaman hakkında brifing veren araç ve
gereçlerden yararlanmak istememiz gayet doğal ve kendiliğinden gelişen bir
reflekstir. İşte bu da ürünün tanıtımının gerçekleşmesi başka bir deyişle reklamın önemini gözler önüne serer.
Peki sadece hizmet ve ürüne ihtiyaç
duyduğumuz zaman mı tanıtım ve brifinglerden yararlanma gereksinimi duyarız ?
Sorunun cevabı tabii ki hayır. Bugünün tüketicileri olarak yarının üreticileri
olmamız da bir hayli normal bir durum ve hayal değil. Bu demek oluyor ki bugün
tüketim için gereksinim duyduğumuz durumları, yarın üretim için de aynı
ihtiyaçları duymamıza sebep olabilir. Bu da tanıtımın önemini ve reklam çeşitleri nelerdir? sorusunu
beraberinde getiriyor. Günümüz zamanında çok çeşitli alanlarda gerçekleşen bu
durum çeşitli açılardan farklı gruplara ayrılmaktadır. Reklam yapanlar
açısından, hedef pazar açısından, maksat açısından, işlenen konu açısından, mesai
açısından, ödeme açısından ve son olarak coğrafi alan açısından. Birçok değişik
açıdan bu konuyu ele almak mümkündür ancak yukarıda belirttiğimiz alanlar bu
konunun genel kabul görmüşleridir.
Reklam çeşitleri nelerdir? sorusunun
cevabını kısa ve özveriyle yukarıda ki şekilde sıralamış bulunmaktayız.
Hayatımızın her alanında önemli ve geniş bir yer tutan tanıtım da, daha
önemlisi ürün ve hizmetten yararlanacak isek ya da üretici olarak ürünümüzün
donanımlarını nasıl daha iyi anlatabileceksek bize en yakın ve yardımcı olanı
seçmeliyiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder