Reklam nedir
sorusunun cevabı gayet basittir. Ürün sahibi kişilerin, bir ürününün, belirli
bir ücret karşılığın da kitle haberleşme aletlerin de yani televizyon, gazete,
radyo, internet, dergi vs gibi kısımlarda tanıtımıdır.
İşin yapılmasında ki temel unsurları
ve amaçları; belirli bir ücrete tekamül edip, reklamı yapan tanıtım firmasının belirlenmiş olması, tanıtımı
yapılan ürünün büyük kitleleri hedef almasıdır. Tanıtım yapılırken kullanılan
teknik ekipman genellikle görsel ve işitsel ekipmanlardır. Tanıtımın
amaçlarından bazıları; tanıtılan ürünlerin kullanımının anlatılması ve ne işe
yaradığıdır. Bunun yanı sıra tüketicilerin ürün seçiminde ki kararsızlığını ve
belirsizliği ortadan kaldırarak, seçecekleri ürün de güvenilir ve doğru mal
olduğu hissiyatını vermektir. Tanıtımda ki faydaları sadece tüketici kitle için
değil ayrıca üreten ekip için de önemli bir unsurdur. Marka değerlerinin
büyümeleri, talep karşısın da üretilecek malın belirlenmesi, geliştirilmesi ve
pazar alanının genişlemesi bunlardan bazılarıdır. Başka bir deyiş ile; bir
çeşit ürün ve hizmeti, farklı basın organlarında yani medya unsurlarında
tanıtımın için yapılan bütün eylemlerin toplamıdır.
Hem üretici, hem tüketici
yaşantımızın olmazsa olmazı tanıtım olayı süreklilik yani devamlılık ve yeni
fikirler ister. Reklam nedir
sorumuzun cevabının bu kadar önemli olması bile tanıtımın hayatımızda ki
önemini bir kat daha arttırmıştır. Tüketici olarak doğru ürünlerden faydalanmak
veya üretici isek pazarlama ve büyüme yolunda tanıtımın öneminin farkında
olmalıyız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder